Etiketter

Bild (3) Engelska (38) Hkk (3) Idrott (8) Lära att lära (2) MA (7) Musik (1) No (36) Portfolio (4) So (5) Svenska (27) Tyska (37)

söndag 8 juni 2014

Tal


Nu när man står här i slutet av nian, slutet av sin tid på Gunnesboskolan så börjar man tänka tillbaks på de minnen både skolan har gett en, alla de händelser som har format vår klass men också de upplevelser som man personligen kommer komma ihåg, Köpenhamnresan,  de två prestigefyllda utflykterna till Ov beach. 
men om man ska urskilja ett speciellt minne måste det vara lägret för att inte bara var det en härlig upplevelse men det var den resan som förde oss samman som klass.  mest kommer man ihåg och kommer definitivt sakna är de dagliga rutinerna, de vanliga dagarna, eftermiddags lektionerna där ingen orkade göra något och rasterna ute på Ip och king out rutorna, nervositeten inför ett prov och veckorna där inget händer som bara flyter förbi, 

När man i sexan träffade sin nya klass för första gången var man spänd, fylld med förväntningar och man hoppades på en bra klass samtidigt som man ville behålla sin gamla klass. Men när jag först såg klassen såg jag inte så positivt på det utan ville ha kvar min gamla klass. Nu när jag står här och ska skiljas från er.  så tänker jag att jag inte kunde fått en bättre klass och nu när vi har börjat lära känna varandra och när klassens är som mest sammansvetsad så ska den splittras men även om vi alla vill att klassen ska fortsätta och få mer tid med den så är det dags att gå vidare från gunnesboskolan för att vi ska fortsätta utvecklas och bli så bra vi kan bli.

De senaste veckorna har jag börjat räkna dagarna till vi ska sluta och det datum jag har längtat efter ända sen man gick på lågstadiet. jag kommer ihåg hur man räknade hur många år man hade kvar på skolan och såg det så långt borta att man trodde att det aldrig skulle, Men nu när dagen snart är här så är den inte så härligt och befriande som man trodde. Man är ledsen över att splittras men kan inte sluta tänka på de utmaningar som väntar på gymnasiet, Den känns inte som en lika stor grej som man föreställde sig, eller så har det inte helt slagit mig att det är de sista veckorna på Gunnesbo, de sista lektionerna. de sista timmarna.

Det jag tar med mig från Gunnesbo är främst en massa kunskap men även vänner, upplevelser, och många härliga minnen, Mitt råd nu till er är att tro på er själva och ni kan uppnå allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar