Etiketter

Bild (3) Engelska (38) Hkk (3) Idrott (8) Lära att lära (2) MA (7) Musik (1) No (36) Portfolio (4) So (5) Svenska (27) Tyska (37)

torsdag 19 september 2013

Idrottsreflektion v.38

1. Vi har gjort att röra sig allsidigt i olika fysiska sammanhang genom t ex bollsporter, dans, konditionsträning och simning, detta har vi jobbat med rätt mycket och ganska varierat med olika teman då och då men också på lektionerna gått i genom tips i lagsporterna, danssteg i musik och rörelse.

2. Jag tycker inte att vi har gått igenom så mycket om sambandet mellan kost och hälsa och beroende framkallade medel och ohälsa och det kan vi bara göra genom en genomgång i båda. vi har heller inte gått igenom doping så mycket och kroppsideal inom idrotten och samhället. Hur individens val av idrotter påverkas av olika faktorer. Alla dem här punkterna tycker jag är teoretiska men det behöver inte vara en hel lektion som dras till det utan man i början av en lektion med temat t ex styrketräning gå igenom dopings regler och det.

3. Förmågorna jag tycker att jag behöver jobba med mer är att musik och rörelse då jag ska anpassa mina rörelser till musiken och reflektioner där jag kan skriva mer utvecklat om konsekvenser efter fysisk aktivitet men jag ser det också att det är fullt möjligt för mig att nå högre.


Jag vill helst jobba med motorik, spel och lekar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar