Etiketter

Bild (3) Engelska (38) Hkk (3) Idrott (8) Lära att lära (2) MA (7) Musik (1) No (36) Portfolio (4) So (5) Svenska (27) Tyska (37)

torsdag 11 oktober 2012

Konditionsområdet utvärdering

Jag förbättrade mitt min tid på Gunnesborundan med en minut och jag kände att  det blev mycket bättre den här gången på grund av när vi först sprang så hade jag precis kommit från sommaren och jag var inte i samma form som jag var när jag sprang för andra gången för att andra gången så hade jag kommit igång med handbollen fotbollen var fortfarande igång så jag hade bra kondition då. Jag sprang också i bättre skor och var inte lika trött i musklerna, men jag nådde inte mitt mål på att komma under 12.30 men jag förbättrade tiden och att det var väldigt blåsigt och mycket motvind som också påverkade tiden men annars är jag nöjd med min tid och jag tror med säkerhet att jag kunde ha uppfyllt målen även om jag var lite trött i benen och väderleksförhållandena. Min metod var att fortsätta träningen som jag håller på med och det fungerade för att jag förbättrade min tid.

Träningsdagboken så tränar jag nästan varje dag i veckan och ibland två gånger per dag, jag känner att genom att träna så här mycket så har jag förbättrat min kondition efter sommaruppehållet, Träningen är väldigt blandad från snabbhet till styrka och även mycket träning som man behöver för dem olika sporterna men det mesta som jag tränar är kondition. Jag tycker att jag har reflekterat på träningsdagboken gällande vad vi har gjort och hur min kropp har känts sig och om jag har kunnat ge allt i övningarna. Jag tränar kanske lite för mycket för när jag skulle springa Gunnesborundan så var jag ganska sliten i kroppen och för att förhindra det så kunde jag ha dragit ner på träningen innan jag skulle springa.

Orienteringen i Skrylle så kom vi bort i början och vi tog kanske tre kontroller på 25 minuter men sen kom vi på rätt spår och höjde tempot lite och vi hann i tid med en och en halv minuts marginal och tog alla kontroller, jag sprang ganska mycket och på grund av att vi sprang fel så blev det lite längre springtid men vi sprang i ett raskt tempo nästan hela tiden förutom när vi skulle se var vi var och efteråt så kände jag att jag var ganska trött. Förutom dem första kontrollerna så var det enkelt att hitta dem andra. Jack och jag hade ett bra samarbete genom att en höll koll på var vi var genom kartan vi hade fått  och den andra stämplade kontroller för att det skulle gå snabbare.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar